W samo południe

[44]
Unia Racibórz-Victoria Częstochowa 5:1 (2:1)
mecz barażowy o utrzymanie w IV lidze śląskiej
widzów:60
wstęp wolny
Stadion Grunwaldu Ruda Śląska

[44 a]
RTP Unia Racibórz-akademicka reprezentacja Kanady
mecz towarzyski kobiet

W środę 26 czerwca Unia Racibórz grała u siebie ostatni mecz regularnego sezonu z Nadwiślanem Góra.We wtorek natomiast podjęto decyzję,że kluby,które zajmą 14 miejsce w końcowych tabelach obu grup katowickiej IV ligi czekać będzie baraż o utrzymanie  w tejże klasie rozgrywkowej.Tabel przedstawiła się tak,że Unii 13 lokatę dawałyby tylko jej zwycięstwo i zwycięstwo Mikołowa w potyczce z GTS Bojszowy.A jako że Mikołów grał już o pietruszkę,to zbytnio się nie musiał męczyć i tak też się stało.Odpuściłem zatem ten mecz,bo przypuszczałem że w razie barażu czeka mnie jeszcze jedna wizyta na Srebrnej.I przeliczyłem się.W czwartek podjęto bowiem decyzję,że zamiast dwumeczu o utrzymaniu zadecyduje jeden mecz na neutralnym gruncie.A skoro na neutralnym gruncie,to wiadomo było gdzie :).Weryfikacji spotkania można bowiem dokonać jak najprędzejPunktualnie o 12 w Halembie miał się rozpocząć zacięty bój.Jakoś do tej pory nie byłem tam na meczu.Trafił się zatem najdłuższy jak dotychczas  w tym roku dystans do pokonania.Ale że okazja nadzwyczajna,to wyruszyliśmy.Zamiast bileciarzy przywitał mnie na obiekcie kot.I nie chodzi mi tutaj bynajmniej o czołowego strzelca IV ligi i Grunwaldu-Dariusza Kota (notabene pamiętam do dziś jak Unii zaaplikował hat-tricka),ale o futrzanego pupila.Rademenes z serialu “Siedem życzeń” to nie był,ale jedno moje życzenie jak się okazało spełnił.Wchodzimy zatem na obiekt,a na trybunach…Racibórz.Do tego jacyś halembianie.Z Częstochowy trudno było kogoś rozpoznać.Tak wiec trybuny-jak najbardziej były wsparciem dla Unii.Mecz prowadził ekstraklasowy arbiter,Sebastian Jarzębak.Przy okazji barażu zawsze trudno o faworyta.Po cichu liczyłem jednak,że w grupie I IV ligi jest jednak nieco słabszy poziom.Ostatecznie wynik to potwierdził.Ale nie oznacza to,że Unia od pierwszej do ostatniej minuty spacerował po boisku i ładowała bramki jak się patrzy.Victoria także miała swoje szanse.Bramka kontaktowa dla “medalików” padła bowiem wskutek niepewnej postawy raciborskiej defensywy.Kosmiczna liczba bramek stracona w 30 kolejkach mówi sama za siebie.Szczęśliwie dla Unii trzecia siłą częstochowskiej piłki także w tym elemencie gry się nie wyróżnia.Do połowy 2:1,więc emocje wciąż przed nami.Bramka dla Unii na 3:1 była przełomowym momentem spotkania.Po tym strzale rewolwer się nie zaciął i kolejne trafienia odstrzeliły Victorię do częstochowskiej okręgówki.Już nie Szombierki,Grunwald czy Sarmacja będą rywalami.Teraz czas na Poraj,Lubliniec czy też Woźniki.Unii natomiast nie grożą wycieczki do Nędzy,Lubomii czy też Połomii.Za to można będzie poznać takie kluby jak Krupiński Suszec,czy Spójnia Landek.Na obiekcie Grunwaldu debiutowałem  i jestem trochę rozczarowany bazą klubu,który występował ponad dekadę temu nawet na drugim szczeblu rozgrywkowym!Uwagę przykuwa jedynie trzecia ławka rezerwowa,która służy spikerowi.Stwierdzenie prosto z murawy jest tu jak najbardziej na miejscu.“Kaj je ten geld za Abdula” chciałoby się spytać.Idę groundhoppingu jest przemieszczanie się z meczu na mecz.Najlepiej o punkty.Niestety po drodze nie było w końcówce sezonu takowego.W Raciborzu natomiast w ramach obchodów 50-lecia awansu seniorów do ekstraklasy (a tu pospolitość czwartoligowa skrzeczy!) miał się odbyć mecz miedzypaństwowy kobiet.Kobiet w ramach jubileuszu meżczyzn.No cóż…lokalnych praktyk nie chce mi się komentować.Wpadłem na te “zlote gody”.Ale wytrzymałem tylko połowę i szczerze mówiąc szkryflałem podczas nich w hefcie,notując impresje halembskie,które powyżej w trochę zmodyfikowanej wersji przedstawiłem.Zatem nie ma prawa ta potyczka być zaliczona do dorobku hopperskiego.Żeby choć jakieś bilety były.Bo na Grunwaldzie nie było nawet tych miejscowych-na IV ligę też wstęp wolny…

Kot halembski,którego serdecznie pozdrawiam.

POST SCRIPTUM z 25 lipca:

“Wydział Gier Śląskiego ZPN informuje, że w związku z rezygnacją Górnika III Zabrze z gry w IV lidze grupie II przesunął w jego miejsce klub GKS GieKSa II Katowice. W miejsce klubu GKS GieKSa II Katowice w IV lidze grupie I zagra KOS Victoria 1922 Częstochowa.”